torsdag 10 april 2014

Att vara effektiv på mitt eget sätt

Jag har lyssnat på och läst en hel del böcker om att vara effektiv och nå sina mål. Det har mest varit nordamerikanska författare och det viktigaste har tyckts vara att nå framgång på det professionella planet. En hel del av idéerna och förslagen har jag visserligen förstått, men samtidigt har jag haft svårt att identifiera mig med den karriäristiska anda som förmedlats. Det har väl helt enkelt inte känts så meningsfullt att få fler saker gjorda på kortare tid för att tjäna mer pengar.

Men så slog det mig att jag ju kan använda tipsen på mitt eget sätt. Jag kan välja att göra vissa saker mer effektivt för att få mer tid över till att göra saker jag finner meningsfulla och som jag njuter av att göra. Bara för att mitt fokus inte ligger på att göra karriär betyder ju inte att jag måste vara långsam och ineffektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar