onsdag 9 april 2014

Älskar du dina arbetskamrater?

För en vecka sedan sprang jag till jobbet, en sträcka på cirka 14 kilometer. Jag hade precis börjat planera den här bloggen och var ganska uppfylld av olika uppslag att skriva om. Jag märkte hur jag njöt av att springa och hur jag log för mig själv. Då kom jag plötsligt att tänka på något jag gjorde för några år sedan när jag sprang till jobbet.

Så jag började göra samma sak den är gången. Jag tänkte på en arbetskamrat, såg hens ansikte framför mig och så tänkte jag "Jag älskar..." (jag utelämnar deras namn så de slipper bli generade om de läser detta inlägg). Jag gick igenom alla arbetskamrater och chefer en efter en. Rundan efter tog jag med en vikarie som går på schema. Nästa runda tänkte jag att jag var lite snål och tog med alla vikarier. Och rundan efter det tog jag med patienten jag skulle träffa också. När jag kom till jobbet var jag gladare än jag brukar vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar