torsdag 3 april 2014

Stänga av datorn, läsa och sova

För att må bra behöver vi tillräckligt med sömn. Det tvistas om hur mycket sömn vi behöver, men de flesta verkar vara överens om minst sju timmar. Traditionellt har jag haft svårt att få ihop minst sju timmars sömn under vardagarna. Nu har jag kommit på knepet!

Det handlar tydligen om att varva ner och ett av de bästa sätten är att undvika skärmar innan det är dags att lägga sig. Jag har därför bestämt mig för att stänga av datorn och undvika mobilen efter klockan åtta på kvällen. Det här är tredje kvällen efter mitt beslut och jag har lyckats bryta mitt beslut varje kväll. Men det gör inget! Jag har stängt av datorn senast halv nio (och det lyckas jag nog med även i kväll) och fått sju till åtta timmars sömn. Till på köpet har jag läst mer innan jag somnat, något som jag verkligen älskar och längtat efter de senaste åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar