lördag 5 april 2014

Köpa läget

Jag älskar att springa. Jag älskar att utmana mig själv och göra saker jag aldrig gjort förut. Därför anmälde jag mig för ett par månader sedan till Ursvik Ultra, ett 75 kilometer långt löparlopp. Det är inte enbart med glädje jag ser fram emot ett lopp av denna dignitet. Där finns också en bävan; kommer jag klara det, kommer jag orka, kommer kroppen att hålla?

Så när jag nu på grund av förkylning bestämt mig för att inte springa är besvikelsen inte så stor. Jag vet inte om det handlar om (en hemlig) lättnad, att jag köper en situation jag inte kan ändra på eller om det handlar om att jag väljer en annan strategi. Antagligen är det en kombination. Strategin är att jag kommer genomföra loppet ändå, men genom att promenera istället för att springa. Utmaningen finns fortfarande där, men också omtanken om min hälsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar