onsdag 4 januari 2017

Simma lugnt

Efter att ha varit en smula halvlåg runt nyår tänker jag att det är bäst att pigga upp mig med ett blogginlägg på denna förträffliga blogg.

Jag gillar att träna. Jag har inga problem att motivera mig inför ett träningspass. Jag behöver inte peppa mig alls utan det är som att äta, borsta tänderna och gå och lägga sig, något jag gör varje dag. Så efter ett halvår med diskbråck och operation har jag äntligen kommit igång igen.

Idag gjorde jag något nytt. I förmiddags började jag jobba mitt ordinarie tvådygnspass och jag behövde gå hemifrån strax innan kl. 07. Men igår så kom jag på att Eriksdalsbadet från och med nyår öppnar en halvtimme tidigare, redan kl. 06 på morgonen.

Så i morse gick jag upp kl. 04:30, åkte iväg och simmade 1000 meter och hann sedan med pendeln från Södra station kl. 07:04. När jag sedan klev av pendeln gick jag 10 kilometer till jobbet i det snöklädda landskapet. En perfekt start på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar