fredag 29 augusti 2014

Jag kan välja vad jag gör med mitt liv

En tidig morgon i början av juli satt jag på stationen och väntade på pendeltåget. Plötsligt översköljdes jag av meningslöshet. Känslan intog varje del av min kropp och tanken ska det va så här? intog mitt huvud. Jag går upp mellan fem och sex nästan varje morgon och kommer hem efter sex nästan varje dag. Jag hinner inte riktigt med någonting förutom mitt arbete och min träning som jag alltid lyckas prioritera.

Det var starten på en väldigt spännande sommar med många, långa och djupa samtal med många olika personer; om arbete, drömmar, längtan och mening, ja om livet helt enkelt. Mot slutet av semestern pekade allt mot att jag behöver ändra mina arbetstider för att leva ett liv jag trivs med. Jag har nu pratat med de jag behöver prata med och inom en snar framtid kommer förändringar ske.

Jag är oerhört tacksam att jag lever i en tid och i ett land där jag har stora möjligheter att själv välja hur jag lever mitt liv. Jag är också girig och vill ha ännu mer av den varan, både för mig själv och resten av världens befolkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar